Mediacampagne KVGN van start: MissieEnergie.nl is live!
Donderdag 14 maart, is de mediacampagne van de KVGN van start gegaan met een paginagrote advertentie in de Volkskrant getiteld ‘Energietransitie is een werkwoord’.
Onder de vlag ‘missie-energie’ worden gedurende dit jaar vier thema’s in de energietransitie behandeld. Achtereenvolgens zijn dat: waterstof, aardwarmte, CCS en groen gas. Dit zijn de CO2-neutrale alternatieven die de gassector voor aardgas ziet. In december 2018 is een visie-document gepubliceerd met als titel Op weg naar CO2-neutraal in 2050 waarin deze onderwerpen (inclusief systeemintegratie) uitgebreid worden behandeld.
Aan de hand van inspirerende en laagdrempelige mini-documentaires met natuurwetenschapper Diederik Jekel die in gesprek gaat met inhoudsdeskundigen, worden de thema’s toegelicht. De filmpjes zijn te vinden op Youtube en op www.missieenergie.nl en worden via social media onder de aandacht gebracht. Hetzelfde geldt voor de website van de Volkskrant, waar een zogeheten dossierpagina per onderwerp wordt gemaakt.
Waterstof wordt vanaf heden tot begin mei onder de aandacht gebracht en zal worden gevolgd door het onderwerp aardwarmte. In de tweede helft van het jaar zal de focus liggen op CCS en groen gas. Het doel van de campagne is om een bijdrage te leveren aan de energietransitie en te laten zien wat de gassector daarin kan betekenen.